دانلود پایان نامه کارشناسی:بررسی سیستم های ایمنی در خودرو

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی رشته : مکانیک

عنوان :بررسی سیستم های ایمنی در خودرو

 

دانشگاه جامع علمی کاربردی ملایر

عنوان پروژه:

بررسی سیستم های ایمنی در خودرو

 

مقطع کارشناسی مکانیک

 

 

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
مقدمه
با پیشرفت تکنولوژی و صنعت در زمینه های مختلف ،شاید بتوان گفت صنعت خودرو یکی از مواردی می باشد که پیشرفت های قابل توجهی نموده است، چرا که این صنعت به دلبل ویژگی های خاص و هدف آن که در درجه اول ایجاد آسایش و ایمنی برای سرنشینان خودرو است، همواره سعی نموده از جدیدترین تکنولوژی ها در قسمت های مختلف خودرو بهره مند شود.خصوصا تکنولوژی هایی که ضریب ایمنی و آسایش سرنشینان آن را افزایش دهد.
علاوه بر این شاید بتوان گفت علاوه بر این به دلیل تاثیر پذیری قابل توجهی که مجوع قطعات مختلف خودرو بر روی هم دارند.یکی از ویژگی های دیگر این صنعت ایجاد هماهنگی بین سیستم های مختلف  این می باشد.به عنوان مثال تاثیرپذیری سیتسم های کم ولتاژ الکتریکی مانند سیستم رادیوی در برابر سیستم جرقه زنی که دارای ولتاژ بالای Ac می باشد. در این پروژه سعی شده است  در مورد سیستم های ایمنی که نقش اساسی در ایمنی خودرو و رفاه سرنشینان ایفا می کند بررسی گردد.
 
فهرست مطالب
فصل اول
                                ترمز ABS
مقدمه10
تاریخچه سیستم ABS :10
سیستم ABS چیست؟11
اصول کارکرد سیستم ABS :13
مزایای ABS15
احتیاط های پیشگیرانه در سیستم ترمز ضد قفل (ABS) 17
اصطلاحات مربوط به .ABS 18
اجزای سیستم ABS .23
عملکرد فعال کننده ABS33
ABS ECU.39
سیستم های تویو تا41
سیستم ABS چرخ عقب :42
 سیستم ABS چهارچرخ تویوتا:48
 
 
                            سیستم ترمز کششی TCS
وظیفه سیستم:.52
طراحی سیستم:.52
نحوه عملکرد سیستم:55
انواع سیستم TCS.58
 
                               
 
سیستم پایداری الکترونیکی  ESP
وظیفه سیستم:58
طراحی سیستم.60
نحوه عملکرد سیستم62
 
 
 
فصل دوم
                                کمربند ایمنی
مقدمه66
تاریخچه کمربند ایمنی.66
دلیل استفاده کم از کمربند ایمنی.68
چگونگی عملکرد کمربند ایمنی .69.
نحوه عملکرد سیستم 70
ضرورت استفاده از کمربند ایمنی .73
حرکت سرنشین در خودرو74
مکانیزمهای کمربند ایمنی.75
 
فصل سوم
       بررسی ایمنی شیشه های خودرو
هد ف78
تعاریف و اصطلا حات .78
ویژگیها.81
شناسائی رنگها83
 
 
 
فصل چهارم
Airbag
آشنایی با ایربگ .96 
انواع ایربگ 101
خطرات ایربگ109
راههای کاهش صدمات110
منبع انرژی سیستم ایربگ.112
– منبع انرژی گاز تحت فشار.112
– منبع انرژی تولید کننده گاز.114
عملکرد انفجاری سیستم تولید کننده گاز .115
سیستم فرمان ایربگ117
طراحی بالشتک هوا.120
خلاصه زمان بندی عمل ایربگ.131
بهینه سازی تولید کننده گاز ایربگ132
پیشگیری از عملکرد بی موقع یا عدم عملکرد ایربگ.134
جلوگیری از عدم عملکرد سیستم ایربگ135
 
 
فصل پنجم
                                سپر ایمنی و ایمنی بدنه
سپر ایمنی .137 
ایمنی بدنه خودرو140
ایمنی داخلی خودرو142
 
 
 
 
فصل ششم
                            بررسی منایع نویز خودرو
– مقدمه144
– منابع نویز خودرو144
 موتور145
         نویز مکانیکی148
         نویز احتراق148
    نویز سوخت پاش149
    نویز سیستم های ورود هوا و خروج دود149
خط انتقال قدرت150
-کنترل نویز.151
نویز ارتعاشی.152
 لایه های ویسکوالاستیک.152
لایه های ویسکوالاستسک نامقید(آزاد) 152
نویز اکوستیکی.153
نتیجه گیری.154
پیشنهادات155
سیستم وفقی کنترل نویز.156
توصیف سیستم157
پیشرفت های نوین.159
سیستم ارتباطی و صوتی اتومبیل.160
مقدمه.160
سیستمهای صوتی اتومبیل161
تلفن همراه165
کاهش تداخل.167
 
 
فصل هفتم
سایر تجهزات رفاهی و ایمنی خودرو

سیستم کنترل الکترونیکی انتقال قدرت175

سیستمهای اطلاعاتی.188

سیستمهای پارک خودرو.191
سیستم های لامپ های جلو.199
سیستم های تمیز کننده..210
سیستم های ضد سرقت خودرو220
سیستمهای تنظیم کننده میل فرمان.233
سیستمهای تنظیم کننده صندلی234
مبدلهای کاتالیتیکی (Catalytic Converter).237
لاستیک در خودروها..246
 
منابع.256
 
 
فصل اول
 
 
 
سیستم ترمز ABS
سیستم ترمز کششی TCS
سیستم پایداری الکترونیکی ESP
مقدمه
متوقف ساختن خودرو مهم تر از به حرکت درآوردن آن است. خودروئی که روشن نشود، ممکن است راننده اش را خشمگین سازد ولی وقتی به راه افتاد و در مسیر عبور و مرور قرار گرفت اگر ترمز آن معیوب باشد ویا راننده نتواند به درستی از ترمز آن استفاده کند، چه بسا ممکن است به صورت دام مرگ درآید.
ترمز ناگهانی و قفل شدن چرخها مهمترین خطریست که خودرو را تهدید می نماید. قفل شدن چرخها از دو جهت برای خودرو خطرناک است، این وضعیت در بسیاری از مواقع فاصله ترمزگیری را افزایش داده و مهمتر از آن کنترل فرمان چرخها نیز از اختیار راننده خارج می شود، خصوصاً در جاده های خیس و برفی یا یخ زده که خطر قفل شدن چرخها بیشتر وجود دارد، نیاز به سیستمی که بتواند ترمز چرخها را کنترل کرده و از لیز خوردن چرخها جلوگیری نماید، بیش از پیش احساس می شود.
تاریخچه سیستم ABS :
در ابتدای دهه 1970 کمپانی دایملر بنز، گروهی از مهندسین و کارشناسان فنی خود را مامور بررسی و آزمایش سیستمی نمود که از سال 1959 پیشنهاد گردیده و به طور مقطعی بر روی آن کار شده بود.
گروه مهندسی دایملر بنز برای پیشبرد کار خود با کمپانی تلدیکس وارد عمل گردید، مدتها روی آن کار شد اما نتیجه مطلوبی نداد و گروه مهندسی مجبور گشتند قرارداد خود را با کمپانی فوق لغو کرده و یک قرارداد جدید با کمپانی بوش ببندند. این گروه پس از ماهها فعالیت موفق شدند سیستم ضدبلوکه ترمز (ABS) را در اواسط دهه 70 عرضه کنند. بدین ترتیب کمپانی دایملر بنز اولین کمپانی بود که توانست این سیستم را به صورت گسترده در خودرو های خود به کار ببرد.
کمپانی  بی.ام.و و تویوتا در ادامه، فعالیت خود را در این زمینه آغاز کردند. از اواسط دهه 80 تعداد بیشتری از کمپانیهای سازنده شروع به نصب سیستم ضد بلوکه ترمز نمودند، مثل کمپانیهای پژو، رنو، سیتروئن، لانچیا و خصوصاً هوندا که موفق گردیدد سیستم ضد بلوکه پیشرفته تری نسبت به سایر کمپانیها به روی خودروهایش نصب کند.
سیستم های اولیه ABS فقط چرخهای عقب را کنترل می کردند، با این هدف که پایداری خودرو در هنگام عمل ترمزگیری بر روی سطوح لغزنده حفظ شده و خودرو ثبات بیشتری داشته باشد. به تدریج این سیستم پیشرفته تر شد به شکلی که در دهه 80 سیستمهای ABS که هر چهار چرخ را کنترل می کردند بر روی خودرو ها نصب گردید.
سیستم ABS امروزه در اکثر تولیدات کمپانی های بزرگ خودروساز به صورت استاندارد بر روی خودروهای شخصی و کامیونهای سبک نصب می شود و یا در برخی از خودروها به صورت انتخاب برای مشتری قرار داده می شود.
سیستم ABS چیست؟
ترمز های معمولی با ایجاد دو نوع مقاومت باعث توقف و یا کاهش سرعت خودرو می شوند. یک مقاومت ناشی از اصطکاک بین صفحات لنت و دیسک (و یا لنت های کفشکی و کاسه چرخ) و مقاومت دیگر ناشی از اصطکاک بین تایرهای خودرو و سطح جاده می باشد.
عمل ترمزگیری در صورتی با ثبات و کنترل شده انجام می شود که رابطه زیر بین مقاومت ایجاد شده توسط سیستم ترمز و مقاومت ایجاد شده توسط تایرها و سطح جاده برقرار باشد:
                             مقاومت بین سطح جاده و تایرها > مقاومت سیستم ترمز
شکل 1
 
با این وصف اگر رابطه قبل عکس شود، چرخها قفل شده و خودرو شروع به سرخوردن می کند.
                         مقاومت بین سطح جاده و تایرها <  مقاومت سیستم ترمز
در نتیجه اگر چرخهای جلوی خودرو قفل شوند، کنترل فرمان خودرو از دست خارج می شود، و اگر چرخهای عقب قفل شوند، باعث می شود که خودرو روی جاده سرخورده و دور خود بچرخد.
تعداد صفحات:261

 

قیمت : هفده هزار و سیصد تومان

***

و  همچنین به ایمیل شما نیز ارسال می شود.

پشتیبانی سایت :                 serderehi@gmail.com